Välkommen till min nya blogg!

Fashion fore life, det är det jag älskar... fashion! Jag tänkte att det var dags för mig att börja blogga eftersom jag tycker att det behövs EN modeblogg till. Men jag känner att jag har en åsikt om mode och den måste få komma fram. Jag har ägnat ungefär hela mitt liv till att intressera mig för stil och fashion. Men vad en person tycker är mode kan skilja sig från vad en annan tycker. Jag tycker att det handlar om att insipreras från stora designers, från folk på stan till s.k. modeikoner mm. Att läsa mode magasin är något som jag i princip är beroende av =) Jag skulle beskriva min stil som "Sport rock chic" med en touch av glamour. Svår definerat? kanske men stil ska inte defineras. Att vara intresserad av mode tycker jag inte bara handlar om att kunna köpa allt man vill, även om det vore en dröm! Men det svåra handlar ju om att få en fullföljd stil är att hitta inspirationen inom sig själv. Alla kan klä sig snyggt och ha en "egen" stil, det handlar bara om viljan att skapa en outfit. Sen finns det självklart regler att följa, som att man alltid ska anpassa vad man har på sig efter hur man ser ut. Och sedan en helt bunt andra, men det roliga är att vissa kan man alltid bryta mot men vissa ska man alltid hålla. Detta blev ett långt inlägg men det är en början av mina tankar...
De personer som jag inspireras av är: Elin Kling, min kompis Stina, Mischa Barton, Nicole Richie, Agyness m.fl.

Kommentarer
Postat av: Kimberly

Då får du visa vad du går för nu då! ;)

2008-07-03 @ 20:42:15
URL: http://mannequins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0